Kun kerran lupasin, uusin runoni. Se ei ole vielä valmis. Mutta tässä joku päivä on. Ihan se ja sama.

 

Sanoja taudista

I

Ulkona on valot päällä

koetan nukkua sillä ilta ei

tuoksu minulle miltään.

Nuhaansa voi kyllästyä jo varhain

silti en matkusta sinua katsomaan.

 

Sillä tiedätkö

olin yhä yksin kun lakaisin parvella

ampiaisenraatoja patjan alta.

 

En uskalla kertoa mikä minun on

mikä on jatkumoni jolle

olen jo luovuttanut.

 

II

Matkustin ja

autoilin takaisin,

kuljeksimaan isosta huoneesta pienempään huoneeseen

viettämään aikaa itseni kanssa

 

muovipussi päässä.

 

Tavallaan toivon että

hän jättäisi sinut

 

mikään ei muuttuisi mutta

tavallaan toivon että hän jättäisi sinut.

 

III

Me kyllä istuimme siinä lattialla

taivas oli keltainen ja olemattomat asiat vihreitä,

oli muutakin, me kyllä istuimme siinä lattialla mutta

tiedättekö mikä on.

 

Odotan tunteja

televisio-ohjelmaa joka kestää vartin.

Paljon hiuksia irtoaa.

 

Eikö olekaan hyvä että joku on pyytänyt minua käymään?