Se sanoi että sen on ollut ikävä se sanoi sen kolme kertaa ainakin

mutta mussa on tämä perustavanlaatuinen vika

mä en usko koska eihän niin voi olla

mä ja mun arvet

----

Olin taas viikonlopun pohjoisessa

rakkaan ihmisen luona, sen turvallisessa lämpimässä talossa, käveltiin kulunutta autotietä ja oli syksy -

otin valokuvia sälekaihtimista, haistelin koiran hengitystä ja nukuin muumityynyllä joka on erilainen kuin se joka on mun kotonani, kävin mummoni syntymäpäivillä ja oi kuinka nuo dementoituneet ovat aina niin hauskoja, eräs muori lumoutui kun olin niiiiiin kaunis muka ja miljoona miljoona kertaa sain kuulla että olenpas pitkä ja muuta kakkaa, lojuttiin siinä vain, syötiin liikaa jäätelöä ja sinä luulit rakas ihminen että toiveikkuuteni tulevaisuutta kohtaan on arvoa kahdeksan - olet väärässä -

muistan kun oli pimeä ja kuu paistoi mulle ja mun ylleni -

ja nyt olen täällä takaisin, täällä on vähemmän syksy ja talo on kylmä, huomenna minun on oltava terävä kuuntelukokeessa vaikka oikeasti olen levällään, istun täällä kukkamekossa ja villasukissa hiukset takussa ja meikki sulaneena - telkkarissa seikkailee brittikytät ja piraatit ja marsu joka puhaltaa saippuakuplia, mun on huomenna mentävä taas takki päälle ja samaa vanhaa rataa, tuijotettava taas sitä rumaa ojaa ja samoja rakennuksia, istuttava silmät kipeinä siinä vanhassa talossa ja niissä busseissa -

olen niin kyllästynyt kaiken maailman kaupunkeihin, pieniin ja suuriin, oikeisiin ja kuvissa oleviin, tahdon vain jonnekin kauas korpeen missä olisi oikea kaunis syksy, maksalaatikkoa, pinoittain hyviä kirjoja, ruohottuneita teitä ja suuria lätäköitä heinikoissa eikä siellä kukaan tietäisi minusta mitään. tahtoisin sinne loppuelämäksi.

Aina minä ajattelen näin kun tulen takaisin kotiin. Aina.

 

Tulin ajatelleeksi taas että

jos vapaus onkin vain sitä ettei ole kellekään tärkeä -

mitä helevettiä tässä sitten on missään mitään jossain jotain - -

Olen aika surullinen mutta niinhän minä olen aina ja jatkuvasti ja loppuun asti eikä se nyt niin kamalaa ole - ihan mukavaahan se

ja kaunista ainakin