Olisiko mun pitänyt sanoa sille että olen hukassa niin kuin olenkin? Olisiko mun pitänyt sanoa sille mitä haluan? Minä kun haluan olla hieno korkkarinainen, töissä taidemuseossa, minä haluan olla uskontotieteilijä, haluan hoitaa pieniä porsaita joista ei tule joulukinkkuja, haluan olla kiireinen ja tärkeä ja rentoutunut, kaikkea yhtäaikaa, haluan olla menossa ja paikoillani, omilla tukevilla jaloilla, haluan olla kolumnisti, kehno kotirouva rikkaalle miehelle, pitää mies ruisleivässä ja tupakassa, haluan että minulla olisi aina rahaa käydä kampaajalla ostaa hernekeittoa ja teepusseja, haluan vierailla kaiken maailman kirkoissa ja temppeleissä ja hautausmailla, tahdon olla tyhmä ja viisas, valokuvaaja, sihteerikkö virkailija koemaistaja ja runoilija, tahdon poimia omenoita, hoitaa lampaita ja lehmiä, tarkkailla puunistutuksen tuloksia ja unohtaa kuka olen, haluan tarjoilla teetä ystäville, olla vapaa, tuijottaa heinikkoa joka huojuu tuulessa eestaas, laittaa nonparelleja lakritsipiippuihin ja kirjoja hyllyihin, tahdon paksumman takin, tahdon unohtaa kuka olen, tahdon tehdä vaikka ja mitä, kaikkea mihin en kuitenkaan pysty, ja sitä paitsi minähän olen loppujen lopuksi aina ja ikuisesti minä. Ehkä haluaisinkin nukkua vielä vähän.